.

.

úterý 1. října 2013

...cuketováááá....


...tak jsem letos opět dělala cuketovou směs...
...máme ji moc rádi...používám ji samotnou či posypanou sýrem na topinky, opečené tousty, jako směs s klobásou či čabajkou na špagety... nebo přidávám k orestovaným játrům (drobné kousky) a to je vynikající také na topinky...
...ale určitě je více způsobů, jak ji využít...a je to výborný způsob, jak zpracovat přebytky cuket...


...pokud chcete vyzkoušet, tady je recept:

125ml olivového oleje
4 velké cibule nakrájené na kolečka
6-8 stroužků česneku nakrájených na plátečky
1.5kg cuket i se slupkou nastrouhaných na hrubší nudličky
3 lžičky soli
3 lžíce cukru krupice
2 lžíce červeného vinného octa (byl by lepší, ale já dala obyčejný a byl také dobrý)
400g hustého rajčatového protlaku (kupuji v Lidlu pasírovaný protlak z rajčat)
5 lžic worcestrové omáčky
1/2 lžičky drceného chilli (nebo 2 malé sušené chilli papričky)
1 lžičku pepře mletého
mohou být i 1-2 lžíce kaparů

...na oleji zpěním cibuli a česnek, přidám cuketu, osolím a míchám 3-5minut...
...přidám ostatní přísady a dám do trouby předehřáté na 200st. na 40-60minut...
...občas promíchám...
...plním do horkých sklenic, zavíčkuji, otočím na 5min. dnem vzhůru a již nesteriluji...
...uchovávám v chladu...
...DOBROU CHUŤ...









2 komentáře:

  1. Ahoj Raduš,škoda.že jsi s tím nepřišla dříve,měla jsem hodně cukin recept by se mi šiknul! Neva, na příští rok se mi sejde !Vypadá to báječně!Daja

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm.... to vypadá tak dobře, že by snad jedl i ten můj chlap:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milou návštěvu. Radka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...